sobota 31. ledna 2009

Octavia: čidlo oleje - navštivte dílnu

Tak touto hláškou mě na mé Octavii I. děsil maxidot asi po dobu jednoho měsíce. Po zavolání k Hlaváčkovi v Olomouci jsem byl ujištěn, že se nejedná o žádnou velkou závadu a nemusím mít strach.

Nicméně mě to postupem času dost prudilo, protože to pískalo při každém nastartování, proto jsem se nechal objednat na servisní prohlídku.

Včera jsem tedy v 9:30 přikvačil do autosalónu Hlaváček Olomouc Holice a pohled technika na prosolenou a špinavou karosérii byl ohodnocen slovy o nekvalitním oleji a jeho nutné výměně.

Teprve ujištění, že tam nalévám olej pouze u nich a to pouze značkový (Castrol) a v kvalitě odpovídající prodlouženému intervalu 50000 km, ho přesvědčil, že to nebude tak jednoduché.

Napojení na počítač nebo co to je ukázal hlášku ve smyslu "nespecifikovaná závada" :o) a po zuřivém listování nějakou příručkou vedl k tomu, že vytáhli nějaký díl označený jako "čidlo oleje" v ceně 2800 Kč se slovy, že donedávna to stálo 4500 Kč, takže můžu být rád, že je to vlastně v akci :o)). Naštěští máme jeden rozbitý TDI motor, kde byla provozuschopná olejová vana včetně toho čidla (je umístěno ve spodní části olejové vany).

Tudíž jsme to vyměnili, bylo nutno vypustit olej a pak ho znovu nalít, takže celková škoda vyjádřená stržením z mého účtu byla asi 780 Kč - jen za práci, protože díl byl náš ze starého motoru.

Celá výměna trvala cca do 12h a jak se zdá, bylo to odstraněno.

Třeba vám to pomůže v identifikaci závady i na vaší oktávce :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat