pondělí 31. srpna 2009

průměrná spotřeba tepelné energie v bytě

TIP: zde nechejte google prohledat internet na téma "spotřeba tepla úspory"
TIP: a zde na téma "úspora energie" :)

Vzhledem k tahanicím okolo našeho SVJ jsem si zjišťoval průměrnou  spotřebu tepla v domácnosti, takže:

Průměrná roční spotřeba tepla pro vytápění v běžné domácnosti je 42,4 GJ, nebo 11 745 kWh, tedy 56% celkové spotřeby energie domácnosti.

Já osobně ve svém bytě mám za rok 19.922 GJ. Podle dalších bytů však vidím, že lze strávit rok v bytě se spotřebou 5-7 GJ, což mi tedy vrtá hlavou, ale prý to možné je...

Další fakt:

Průměrná roční spotřeba energie na ohřev teplé vody v běžné domácnosti je 18 GJ, 4 990 kWh, tedy 24% celkové spotřeby energie. Jedna osoba spotřebuje za rok v průměru 20 - 25 m3 teplé vody. To se rovná průměrné spotřebě 50 - 70 litrů za den. Při ceně 80 Kč za kubický metr teplé vody vycházejí roční náklady za přípravu a dodávku TUV (teplé užitkové vody) ve čtyřčlenné domácnosti na 6 až 8 tisíc korun. Skutečná spotřeba na osobu se však běžně pohybuje od 40 do 150 litrů za den.

Zas já osobně jsem ve svém bytě ( s velkou vanou ) spotřeboval 21.72 m3 teplé vody (TUV) a 26 m3 studené vody.

Zajímavosti a citace v tomto postu jsou odtud. Další zajímavý link je k dispozici po rozliknutí obrázku

V průběhu několika dní obdržím spotřebu za všechny byty, takže se tu pokusím umístit nějakou neadresnou statistiku.

Ještě jedna věc - cena za 1 GJ od Pražské plynárenské a.s. v roce 2008 byla 543.83 Kč / GJ

Žádné komentáře:

Okomentovat