neděle 3. ledna 2010

můj nový telefon Nokia 5530

Takže první dojmy, nejdříve si dáme pozitiva:
- krásný telefon, na efekty
   - efektní najíždění menu
   - krásný dotykový displej
   - slim design
   - decentní černá barva
- pěkné rozlišení obrazovky pro surfování po webu
- citlivé wifi, fakt příjemná věc i pro domácí použití
- ke stažení pěkná aplikace Nokia Messaging, i pro více emailových účtů (viz i negativa)
- na mobilu pěkně fungují Google documents, příjemné
- Google maps má nádherné rozlišení (navigaci jsem ještě nezkoušel)
- zřejmě dobrá výdrž baterie, ale to nemůžu potvrdit, telefon mám teprve 4 dny a pořád si s ním hraju
- iPhone style ovládání, podstatné informace už na welcome screen, ale osobně bych přivítal možnost ještě větší personalizace
- pohyb v seznamech s efektem setrvačnosti, to je fakt pěkné...

Negativa
- nutnost certifikace pro instalaci aplikací (to je takovej vopruz, že je to pro normálního člověka snad nemyslitelná akce, já už se v tom plácám 3 dny)
- při ukládání smsek na paměťovou kart (to je nastavení v Options Messages), se často stane, že po restartu se nastaví Phone memory a je to nutno manuálně přepnout
- celou dobu je maximum baterie a pak to najednou spadne na minimum během cca 1 dne
- oproti nokii n73 příšerná galerie ... kde je to pěkné surfování thumbnails fotek? tady je normální seznam
- qwerty klávesnice je nepoužitelná, pokud máte malé nehty, což je škoda
- Nokia Messaging není úplně integrovaná do systému (například není způsob, jak ji spustit jindy než po instalaci :o))) )
- telefon vypadá super pro domácí použití, ale když chcete venku nalistovat něco, co zrovna potřebujete bez použití stylusu, zatím to vypadá na problém
- mám takový pocit, že viditelnost na venkovním světle bude bídná
- absence pouzdra
- absence kreslených poznámek, prostě zatím není software, kdy si načmáráte rychlý Post-It ... to mi přijde divné, na Windows Mobile je tohle normální

Nenechte se odradit tím, že negativ je víc než pozitiv, zatím jsem s telefonem spokojenej, ale už teď se mi jeví, že je to jen předvoj Nokie N900, ale té dám minimálně půl roku nebo rok na usazení. Na ní mi dost vadí absence sim toolkitu, protože bankovnictví na paralelně udržovaném mobilu už jsem zkoušel a tudy cesta nevede...

Verdikt - nic závratného, ale je to příjemná placička na telefonování a na hraní... Za 5 litrů je to OK.

1 komentář:

  1. Já telefon mám už 3měsíce a jsem sním naprosto spokojená jen mě serou ty certifikáty.Jinak všem tento telefon doporučuje,je super za dobrou cenu :)

    OdpovědětVymazat