neděle 17. srpna 2008

včera jsem navštívil film Mama Mia s písničkami od ABBY

TIP: pokud chcete film stáhnout z internetu nebo se naučit jak na to, klikněte zde

TIP: zesilte zvuk a pusťte si video z Mama Mia teď na svém počítači - legální poslech z youtube.com

kamarádky mě včera pozvaly do kina na film Mama Mia. Po vyhledání recenzí lidí, kteří už na filmu byli, jsem byl dost na vážkách, zda je to něco, co bych chtěl absolvovat. Nakonec jsem se rozhodl, že ano, minimálně kvůli písničkám. V recenzích zaznívaly věci typu "šedesátnice tančící kolem kadiboudy", "zpívající James Bond je hrůza" atd.

Co k tomu napsat? Děj se odehrává na řeckém ostrově, kde matka (velmi známá herečka, ale jméno si fakt nepamatuju) spravuje svůj vysněný hotel společně se svojí dcerou, která se má brzy vdávat. Nic neobvyklého, jenže dcera, jak se hned na začátku ukáže, nezná svého otce, ale má podezření na 3 individua ( James Bond, právník z Brigitte Jones a nějaký neznámý jouda, který se posléze ukáže být homosexuálem). Vyhrabe tedy matčiny deníky z doby svého početí a napíše 3 hlavním podezřelým, aby jí přijeli na svatbu. Nechybí ani zmínka o tom, jaká byla její matka coura.

Další děj je už vlastně hlavně vtěsnáním písniček ABBY do nějaké omáčky, občas i vtipné, ale co hlavně, velmi často velmi přitažené za vlasy. Předpokládám, že právě toto měli tvůrci v úmyslu, dost to působí jako parodie, ale parodie to není. Nevím moc, co si o tom myslet, občas je to vtipné, ale občas není.

Například zpívající James Bond působí z plátna dost "nuceně", používám opak slova "nenuceně". Na to zírají jak diváci, tak i herci, kteří se zastaví a překvapeně na něj koukají. Co mě dál trošku zarazilo, bylo řecké prostředí. Film totiž s Řeckem neměl vůbec nic společného. Tvůrci využili krásného prostředí, místních lidí a svatby, celé to působilo velmi pěkně, ale to se to mohlo odehrát klidně i v Itálii. Co se mi honilo hlavou - být Řekem, asi bych z toho měl smíšené pocity - američtí a angličtí herci využívající řeckého prostředí. Nevim, nevim...

Šedesátnice zpívající u kadibudky tam opravdu byly, je to jedna z těch vtipných scén, u které ale přemýšlíte, jestli to není trošku trapné. Alespoň já jsem o tom přemýšlel, ale nemyslím si, že bych byl suchar. Prostě to bylo divné...

Vynechávám, dějové prvky typu svatby obrácené naruby, kdy se původně vdává dcera, nakonec se místo ní vdá matka s jedním potenciálním otcem (Jamesem) nebo objevený Afroditin pramen přímo na dvorku hotelu (spíš chatrného penzionu).

Můj verdikt je obyklý... Kdybych to věděl, asi bych na to nešel, ale rozhodně jsem neměl v úmyslu kino opustit v půlce filmu. Takže dobrý, písničky pěkný, holkám se to líbilo...

11 komentářů:

  1. Já vím, že každý máme jiný vkus. Ale příště až budeš psát kritiku na film, tak si alespoň pamatuj kdo tam hrál a hlavně ....ten neznámý jouda se neprojevil jako homosexuál, ale tak se projevil ten s Deníku B.J. Tak příště nepiš nesmysly.

    OdpovědětVymazat
  2. dik za komentar, predstavitele si lze zjistit na netu, jsem linej tohle delat, uznavam, ze by to tam byt melo ...

    a nesmyslu si tu muzu psat, kolik budu chtit :o) skoda jen, ze uz si nevzpominam, jestli je to tak, jak pises ty nebo jak jsem to napsal ja

    a btw co se tyka vkusu - z toho filmu mam prijemny pocit bez ohledu na to, ze to nebylo hluboke kulturni dilo :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevim kolik Ti je let, ale jak Ti jiz bylo podotknuto-kdyz chci psat komentar tak se nejdrive informuji ...vsechni ti joudove , co pises jsou vynikajici herci a nekteri z nich dostali nekolik oceneni. Nevim proc by sedesatnici nemohli zpivat a dat poznat Tobe i ostatnim jako jsi Ty, ze toto byla leta 60-70 - nebyli jsme trapni-byli jsme stastni a pro nas city a vse ostatni kolem bylo dulezite. Mozna se Ti zdalo trapne obleceni a co prostredi, kostelik more priroda to Ti nic nerika!? Ty si myslis, ze nejsi trapnej s tim, co jsi napsal. Byla to leta, ktera nam toho mnoho ponechala a a vubec nejsem nostalgicka, to si nemysli! Chci videt film az budou natacet z tveho mladi- jake vzpominky zanechate - asi jen ty kalhoty , kdyz se ohnes tak je Ti videt zadni cast tela, nadavky a sproste chovani k divkam, drogy atd. nebudu se rozsirovat. Ale trochu kultury by Ti hochu neuskodilo . A hlavne neplivat do talire , z ktereho jiz - kolik let je Tvym rodicum ?

    OdpovědětVymazat
  4. uff ... vy jste mi to tedy dala ... btw je mi 32 (zrovna dneska :o)) ) a jsem opravdu mile prekvapen, ze se na muj blog dostanou i lide Vasi vekove kategorie :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak, jako se dostala na Tvůj blog "anonymní" pisatelka, tak jsem se sem dostala i já. Vlastně náhodou, protože jsem prostě zadala do vyhledávače název muzikálu a bylo mi to tu mezi jinými adresami nabídnuto. Je mi 47 let. Byla jsem včera na muzikálu a šla jsem tam proto, že jsem si jednak chtěla připomenout písničky ABBY, ale hlavně mě zajímalo a těšila jsem se na výkony herců - hlavně Meryll Streepové. Nehodnotím děj - v tom s Tebou souhlasím, že to nebyl kulturní skvost - ale velice mě bavilo, jak si herci mého věku i starší, dokážou užívat takových "vylomenin", které na plátně předvedli. Krásně jsem se odreagovala a zasmála se. A navíc...I to prostředí, ve kterém se děj odehrával, bylo úžasné:). Jo - ještě na doplnění....neměla jsem z Tvého komentáře pocit, že bys ten muzikál zatracoval, jako tě myslím dost zbytečně "sepsula" anonymní pisatelka.:):) Přeju hezký den!

    OdpovědětVymazat
  6. ok, dik ;o) pro dalsi hodnotitele chci poznamenat, ze toto neni oficialni recenze, ale zapisek ve stylu "Muj mily denicku..." ... podle toho taky berte kvalitu, dohledavani hercu a kdovi co jeste :o)

    OdpovědětVymazat
  7. ...však také tvůj příspěvek tak beru - vždyť jsem na blogu! Právě proto jsem si to přečetla - divácký názor. Pro odbornou kritiku můžu sahnout jinam.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoji všem, na filmu jsem byla, je mi 37 a musím říct, že po dlouhé době jsem se vážně krásně odreagovala.V dnešní době je kolem nás mnoho násilí a zloby a tak si myslím, že tenhle film je i náplast na bolavou dušičku a mám stejný názor na to, že šlo o úžasný výkon herců a kdybychom se dokázali všichni takhle odvázat v tomhle věku, budeme šťastní. Docela jsem se tady pobavila, jak jste to tady pořešili, chvilkama ostře, ale tak každý z toho máme nějaký pocit. Na filmu jsem byla se svou dcerou(18)a jejím přítelem (24) a líbilo se mi, že i tak mladí lidé se náramně pobavili.

    OdpovědětVymazat
  9. mno my sme na mamamia byly s kamoskama a mocinky sme se nasmaly........xD......a to je nam vsem kolem 14ti..........xD...mno asi je to vec nazoru ..........neomu se libi .......nekomu nn......................a taky HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!!!!.................... ...................................a preji vam vsem hodne lasky stesti a zdravi........ptz toho je prece vzdycky malo nn?????????...tak se mejte................xD

    OdpovědětVymazat